4 kempen E-Bazar Selangor catat jualan terus RM144.7 juta, kata MB

Estimate Reading Time: < 1 minute

SHAH ALAM: Empat kempen E-Bazar kelolaan kerajaan Selangor berjaya mencatatkan jualan terus berjumlah RM144.7 juta serta mewujudkan kesan riak (ripple effect) sebanyak RM2.95 bilion.

-Advertisement-

Menteri Besar Selangor, Amirudin Shari, berkata empat kempen E-Bazar tersebut terdiri daripada E-Bazar Raya 2020 yang dianjurkan ketika perintah kawalan pergerakan (PKP) pertama, disusuli E-Bazar 11.11 Mega Sales, E-Bazar CNY 2021 ketika PKP 2.0 tahun ini dan E-Bazar Raya 2021.

Katanya, kerajaan negeri telah membuat pelaburan sebanyak RM7 juta untuk kempen tersebut yang disertai seramai 294,119 penjual termasuk 74,837 penjual baharu.

-Advertisement-

“Penganjuran kempen ini membolehkan ekonomi negeri terus bergerak sambil mewujudkan saluran penjualan alternatif agar perniagaan tempatan dapat bertahan, terutama di bawah pelbagai sekatan akibat daripada pandemik Covid-19,” katanya pada sidang media anjuran Selangor Information Technology & Digital Economy Corporation (Sidec) yang diadakan secara maya, hari ini.

Beliau berkata, bagi tempoh berbaki tahun ini, dua lagi kempen e-dagang telah dirancang untuk diadakan termasuk kempen jualan akhir tahun yang akan turut melibatkan penyedia platform e-dagang iaitu Shopee dan Lazada.

Pada sidang media itu, Amirudin turut melancarkan Sidec TV yang ditubuhkan bertujuan memberi manfaat dan berkongsi ilmu pengetahuan kepada mereka yang ingin menceburi bidang e-dagang atau memulakan perniagaan dengan melayari laman web.-FMT


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/capitalp/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427